2, A tevékenységek szerepe a nevelési cél elérésében:
A gyermek személyisége és a tevékenysége kölcsönösen egymásra hatva fejlődnek.
1. A gyermek tevékenykedő lény. Személyisége komplex tevékenységek által A gyermeki tevékenység fogalma összefoglalható az alábbiakban:
a, Valamilyen belső szükséglet kielégítésének vagy külső követelmények teljesítésének
eszköze
b, Képesség-felhasználás, képességfejlesztés eszköze
2. A nevelőhatás belső – a tevékenység tartalmából eredő, feltételei:
a, az egyén számára érdekes, a csoport számára fontos, hasznos tevékenység legyen
(aminek hasznosságát egyre szélesebb közösség ítélheti meg)
b, a célkitűző és célmegvalósító tevékenység egysége érvényesüljön
c, a tevékenység és az eredmény kölcsönös feltételezettsége biztosítva legyen (csak a
végigvitt, befejezett tevékenységnek van élményereje)
d, a tevékenységrendszer teljessége zavartalan legyen kettős szempontból:
- elégítse ki a gyermek akciószükségletét
- oldja meg az adott gyermekközösség valamennyi feladatát (az önkiszolgálástól a
csoportélet kialakításától a környezet formálásáig)
|