TASS KÖZSÉG OVODÁJÁNAK HONLAPJA
TASS KÖZSÉG OVODÁJÁNAK HONLAPJA
Hírek, képek, események
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Minőségirányítási program, folytatás
6.4.4. Az intézménybe járó gyermekekre vonatkozó mérési feladatok
 
Az intézmény gyermekeire vonatkozó mérési feladat
            - a létszám mérése,
            - szintfelmérés, iskolaérettség vizsgálata (szükség esetén)
            - fejlődés megfigyelése komplexen,
-          személyiség és közösségi magatartás mérése, a négyes feladatrendszeren keresztül, kiemelve a kommunikáció és kooperáció
-          kapcsolódó mérések: - logopédiai, Nevelési Tanácsadó és Szakértői Bizottság
           
6.4.5. A pedagógus közösség tevékenységének mérése
 
A pedagógus közösség tevékenysége mérése során mérni kell különösen
            - a pedagógusok által kezdeményezett programokat,
            - a megvalósított programokat,
            - a fegyelmi büntetés alkalmazásának számát,
            - a kitüntetett, jutalmazott pedagógusok számát,
- a felvetett jelentősebb problémák számát, és ehhez viszonyítva a megoldott problémákat.
 
 
6.4.6. Az intézmény rendezvényei, programjai mérése
 
Az intézmény rendezvényeit, programjait mérni kell:
            - az intézmény hagyományos rendezvényei, programjai számával,
            - az új, alkalomszerű rendezvények, programok számával és annak látogatottságával,
            - az egyes programokkal kapcsolatos költségeket,
            - a programokkal elért pozitív hatást, az óvoda hírneve növelésének mértékét.
 
 
6.5. Értékelési feladatok
 
Az értékelési feladatok ellátásának célja, hogy az intézmény minőségi céljai mennyire valósultak meg, milyen az intézményműködés eredményessége, az egyes területek hogyan segítik a fő célok elérését.
 
Az értékelés meghatározott szempontrendszer alapján történik, külön-külön
            - a költségvetési terv és beszámolók adatai,
            - a pedagógusok továbbképzésével, képzésével kapcsolatos adatok,
            - a nevelő munka színvonala, a szakmai tevékenység értékelése,
            - a nem nevelő munkát végzők tevékenységének értékelése,
            - a közösségek tevékenysége,
            - a pedagógusok közösségének tevékenysége,
            - az óvoda rendezvényei
alapján.
Az egyes értékelési feladatok ellátásáért felelős személyeket, valamint az értékelési feladatok gyakoriságát évenkénti bontásban az intézményvezető határozza meg.
 
6.5.1. A költségvetési terv és beszámoló értékelése
 
A költségvetési terv és beszámoló értékelésénél figyelembe veendő szempontok:
            - a költségvetési tervet
- csak a megelőző költségvetési terv, és módosított költségvetési terv adatok figyelembevételével,
- a megvalósítandó feladatokkal összefüggésben,
- a fenntartó elképzelései ismeretében
lehet értékelni.
            - a költségvetési beszámolót
                        - az adott évi költségvetési terv és módosított terv adatok figyelembevételével,
                        - a megvalósított feladatokkal összefüggésben
lehet értékelni.
 
Az értékelésnél figyelembe kell venni a költségvetés és annak teljesítése és a szakmai feladatellátás kapcsolatát, oda-vissza hatását.
 
Az értékelés fontosabb szempontjai:
            - gazdaságosság szempontjából:
                        - a gazdaságosság szem előtt tartása a beszerzéseknél,
                        - megfelelő szállítók kiválasztása,
                        - gazdaságos üzemeltetés,
                        - gazdaságos üzemeltetési technológiák és technikák,
            - munkaerő gazdálkodás szempontjából:
                        - állományi létszám mennyisége,
                        - 1 fő pedagógusra jutó gyermekek száma,
            - a szakmai tervek megvalósítása szempontjából
                        - szakmai tervek megvalósulását finanszírozási nehézségek akadályozták-e,
                        - szakmai tervek megvalósulását segítették-e a megvalósult beruházások.
 
6.5.2. A pedagógusok továbbképzésének, képzésének értékelése
 
A pedagógusok továbbképzésének, képzésének értékelését előre meghatározott
            - mutatók, és
            - értékelési szempontok
alapján kell végezni.
 
A pedagógusok továbbképzésének, képzésének értékelésekor alkalmazandó mutatók különösen:
            - adott évben továbbképzésben, képzésben résztvevő pedagógusok száma,
            - a pedagógusok képzettségi szint szerinti megoszlása,
            - a továbbképzésben, képzésben történő részvétellel töltött órák száma,
            - a képzés költségei 1 képzésben résztvevő személyre vetítve.
 
Az értékelés szempontjai:
- a továbbképzés, képzés mennyiben támogatja az intézmény minőségcéljainak elérését,
- a továbbképzés, képzés mekkora terhet jelent az intézmény költségvetése számára,
- a képzés hozzá járul-e új nevelési módszerek alkalmazásához.
 
 
 
6.5.3. Az intézmény önértékelése
 
Az önértékelés célja az intézmény adottságainak, eredményeinek
            - felmérése,
            - a felmérések alapján rendelkezésre álló tények, adatok értékelése, majd
            - a szükséges beavatkozások kidolgozása és végrehajtása.
 
Az önértékelés során meg kell határozni
            - az erősségeket,
            - a lehetőségeket,
            - a gyengeségeket,
            - a veszélyeket.
 
7.Teljesítményértékelés
 
7.1 Az intézményi önértékelés periódusa
 
Az Intézmény teljes önértékelését négyéves periódusokban készíti el.
A négyéves periódust az indokolja, hogy az éves periódusban ellátott teljes önértékelés túlzott terhet jelentene az Intézményre, a hosszabb periódus pedig az egyes értékelési elemek elvégzésének időtartama miatt nem mutatna egységes összképet.
 
 
 
7.2. Az intézményi önértékelés rendszere, módszerei
 
Az intézményi önértékelés során a következő rendszerben kell végezni az értékelést:
- értékelni kell az adottságokságokat,
- értékelni kell az eredményeket,
- az eredmények alapján meg kell határozni a további lépéseket a fejlődés érdekében.
 
Az önértékelésnek olyannak kell lennie, hogy az kellő információt nyújtson a fenntartónak, és az Intézménynek is.
Így az önértékelés során figyelembe kell venni:
a) a fenntartói értékelések során megfogalmazottakat, különösen az alábbi területeken:
- gazdálkodás,
- tanügyigazgatás,
- az Intézményben rendelkezésre álló nevelési feltételek,
- a vezetési, illetve az intézményirányítási, népszerűsítési tevékenység,
- a pedagógus munkájának megszervezése,
- a szakmai munka értékelése,
- a nevelési program megvalósítása,
- az intézménnyel kapcsolatos általános elégedettség és az intézménnyel
kapcsolatban felmerült igények,
 
b) az Intézmény által a saját tevékenységének értékelése során tett megállapításokat az alábbi területeken:
- gazdálkodás,
- tanügyigazgatás,
- az Intézményben rendelkezésre álló nevelési feltételek,
- az Intézmény szervezete, a vezetés, valamint ezek kapcsolata,
- a nevelés, képzés milyensége,
- az Intézmény által ellátott egyéb feladatok, szolgáltatások (szociális stb.)
- az Intézmény fenntartón kívüli partnereinek elégedettsége, illetve az intézménnyel szemben felmerült igényei.
 
A fenntartói és az intézményi értékelés egymástól való elkülönítése azért is indokolt, mivel különböző adottságokat, illetve eredményeket másként értékelhet a fenntartó, az Intézmény, illetve az Intézmény fenntartón kívüli partnerei.
 
 
 
 
 
7.3. A fenntartói minőségirányítási programmal való kapcsolat
 
Az Intézmény minőségirányítási programjában meghatározottak szoros kapcsolatban vannak a fenntartói minőségirányítási programmal.
A kapcsolat kétirányú:
- az önkormányzat minőségirányítási programja határozza meg azokat a főbb minőségcélokat, célkitűzéseket, melyeket az intézményi minőségirányítási program meghatározásakor figyelembe kell venni,
- az Intézmény minőségirányítási programja, a program szerint végrehajtott intézményi önértékelés, valamint a minőségirányítási program éves végrehajtásának értékelése, továbbá az Intézmény által az országos mérés, értékelés során elért eredmények alapján a fenntartónak át kell tekintetnie a minőségirányítási programját, és a helyzetnek megfelelően új célokat, követelményeket kell megfogalmaznia az intézménnyel szemben.
A két minőségirányítási program akkor tud jól működni, ha figyelembe veszik a folyamatosan változó adottságokat és eredményeket, és a szükséges intézkedéseket megteszi mind az Intézmény, mind pedig a fenntartó.
 
 
 
 
8. Intézkedési feladatok
 
8.1. Intézkedések
 
Az értékelés alapján olyan intézkedéseket kell kidolgozni, melyek segítségével az Intézmény szakmai célkitűzései és az Intézmény tényleges működése, szakmai eredményei közelítenek egymáshoz.
 
Az intézményvezető feladata, hogy a nevelőtestület értékelését és a javasolt intézkedéseket megküldje a fenntartónak.
 
A javasolt intézkedések a fenntartó jóváhagyásával válnak érvényessé.
 
 
Intézkedési terv készítése
 
Az intézkedési terv elkészítése során fel kell tárni az intézkedés meghozatalához vezető helyzetet kiváltó okokat, tényezőket, körülményeket. Ehhez figyelembe kell venni az intézményi önértékelés, valamint a fenntartói ellenőrzések, értékelések megállapításait.
Az intézkedési terv részei:
- az adott problémával kapcsolatban feltárt okok, tényezők, körülmények,
- a probléma megszüntetéséhez szükséges intézkedések.
 
9. A minőségirányítási program és egyéb intézményi dokumentumok kapcsolata
 
 
A minőségirányítási programban meghatározott minőségcélok végrehajtása érdekében biztosítani kell az intézmény belső szabályzatainak minőségcélokkal való összehangolását.
 
A minőségirányítási program szempontjából a minőségcélok megvalósítására hatással lévő belső szabályok különösen a következők:
            - Intézmény Szervezeti és Működési Szabályzata,
            - Közalkalmazotti Szabályzat,
            - Nevelési program,
            - Munkaköri leírások,
            - Éves munkaterv,
            .
 
 
10. A minőségirányítási program nyilvánossága
 
 
A minőségirányítási programot nyilvánosságra kell hozni.
A keletkezett adatokat az intézmény Iratkezelési szabályzatában rögzítettek szerint meg kell őrizni.
A minőségirányítási program teljes dokumentációját hozzáférhető módon meg kell őrizni az
            - intézményvezetőnél, valamint
            - a nevelői irodában
 
 
 
........................................................                                        .....................................................
                Óvodavezető                                                                       Óvodaszék elnöke
 
 
Egyéb szervek:
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
 
2. számú melléklet
 
Az óvoda fenntartói elvárásai, elvárásokkal kapcsolatos feladataink
 
Feladatok
Sikerkritériumok, várható eredmények
Módszerek, eljárások
Felelősök, közreműködők
Megvalósítás időszaka, gyakoriság, határidő
Intézményi minőségirányítási rendszer, program elkészítés
Az elkészült program alapján működik az intézmény minőségfejlesztése
Helyzetértékelés, fejlesztési terv, partneri elégedettség értékelése
óvodavezető
2004.06.30
Nevelési, pedagógiai program felülvizsgálata
A kitűzött célokhoz közelít, a mindennapi munka, az eredmény regisztrálható
Eredményesség hatékonyság vizsgálata, ellenőrzés, értékelés
Óvodavezető, programkészítő, óvodapedagógusok
2006.06.30.
Óvodapedagógusi továbbképzési terv elkészítése
Humánerő minőségközpontú fejlesztés
Óvodapedagógusok jelentkezés alapján, a közösség elfogadásával
óvodavezető
277/1997 (XII.22) Kormányrendelet szerint
A gyermekek felvétele,- életkori sajátosságainak megfelelő nevelésük
Teljes körű óvodáztatás. Megfelelő fejlődési ütemű fejlődés
Népesség nyilvántartás.
Testi-lelki szükségletük kielégítése
óvodavezető
Folyamatosan minden év, áprilisa, májusa
Kiemelt nevelési célok megvalósítása, sajátos nevelési igényű óvodásokkal való foglalkozás, gyermekek személyiségének fejlesztése
Biztosított az egészségtudatos életmód, anyanyelvi kultúra, egyenlő esélyek az iskolakezdéshez
Differenciált bánásmód, fejlesztő, logopédiai megsegítés
Óvodavezető, óvónők, fejlesztőpedagógus, logopédus, dajkák
Folyamatos
Érjék el, hogy az óvodából kilépő gyermekek birtokukba legyenek saját ellátásuk képességének, ill. jó eséllyel kapcsolódhassanak be az iskolai tanulásba
 
 
Az óvodáskor végére elérik az iskolai munkához, az iskolai élethez szükséges fejlettség
et,
Óvodai nevelés keretében megvalósuló egyéni fejlesztés, szakszolgálatok igénybevétele (megfigyelés, képességvizsgálat)
Óvodavezető, óvónők, Pedagógiai Szakszolgálat munkatársai
Folyamatos, iskolakezdés előtt
Feladatok
Sikerkritériumok, várható eredmények
Módszerek, eljárások
Felelősök, közreműködők
Megvalósítás időszaka, gyakoriság, határidő
Az alapfeladatok ellátásához szükséges eszközellátás áttekintése, biztosítása
Funkcionális fejlesztéssel a teljes ellátás megközelítése, az intézkedési terv időarányos teljesítése
Pályázatok útján fejlesztő eszközök, udvari játékok, egyéb eszközök beszerzése
Óvodavezető, óvónők, gazdasági vezető, fenntartó
Igény, lehetőség szerint, folyamatosan
A hátrányos helyzetű családok körében óvodáztatási arány növelése, esélyegyenlőség megteremtése
Szociokulturális hátrányok csökkentése, rendszeres óvodába járás, a fejlesztésekkel egyenlő esélyek biztosítottak
Egyéni bánásmód, gyermekvédelmi feladatok hatákony működtetése
Óvodavezető, óvónők, gyermekvédelmi felelős, Családsegítő szolgálat munkatársa
Folyamatos
Fordítsanak kiemelt figyelmet, a gyermekek testi-lelki állapotának javítására, ruházat, környezet rendben tartására
A gyermekeknek igényükké válik és önállóan végzik saját személyükkel kapcsolatos teendőket, lelkileg kiegyensúlyozottak
Érzelmi nevelés kiemelt hangsúlya, Biztonságérzet, komfortérzet megteremtése
Óvodavezető, óvónők, dajkák
Folyamatos
Potenciális baleseti források felülvizsgálata, hibák kijavítása, megszüntetése
Biztonságos helyiségek, felszerelések, udvari játékok
Csoportszobák, játszóudvar, kiszolgáló helyiségek, balesetvédelmi vizsgálata-jegyzőkönyv
Óvodavezető, munka-és balesetvédelmi felelős, karbantartók
Évente 2-3 alkalommal, illetve ha hibát tapasztalnak, bejelentenek
Bensőséges, családias légkör jellemezze az intézményt
A gyermek személyiségfejlesztését megalapozza és további fejlődéséhez nagymértékben hozzájárul
Sokoldalú érzelmi kifejezések és pozitív élmények lehetővé tételével
Óvodavezető, óvónők, dajkák
folyamatosan
Fordítsanak kiemelt figyelmet a csoportszobák ill. az óv. Környezet esztétikájára, otthonosabbá tételére
Igényükké válik, a maguk és környezetük rendjének megőrzése, és természet szeretete
Mintaadás, folyamatos gyakorlás és bemutatás
Óvodavezető, Óvónők, dajkák
folyamatos
Tájékoztassák a gyermek szüleit, a gyermek fejlődéséről, adjanak tanácsokat ill. nyújtsanak segítséget a gyermek neveléséhez
A családi és óvodai nevelés összhangjának erősítése, a gyermek harmónikus fejlődése
Csoportos, egyéni beszélgetés, meggyőzés
Óvodavezető, óvónők, Logopédus, Fejlesztőpedagógus
A szülői értekezleteken, fogadóórán és szükség szerint
Tartsanak rendszeres kapcsolatot az illetékes gyermekvédelmi, szociális és egészségügyi intézményekkel, ill. pedagógiai szakszolgálatokkal
Naprakész információk rendelkezzünk a legfontosabb célok megvalósításáról, az igényekről és az elégedettségről
Értekezletek, megbeszélések, továbbképzések
Óvodavezető, óvónők
Folyamatosan
 
 
3. számú melléklet
 
 
A külső kommunikációra vonatkozó előírások
 
 
 
A külső kommunikációra vonatkozó előírások a következők:
Külső kommunikáció
Ellátandó feladatok, tevékenységek
Gyakoriság
Területébe tartozó esemény
Iránya, címzettje
Típusa,
formája
Hagyományos rendezvények
 
 
 
 
 
Gyermekek, pedagógusok
1. Óvodán belül elhelyezett
hirdetmény
- Szóbeli és írásbeli tájékoztatás.
- munkaterv szerint
 
Gyermekek,
Pedagógusok,
Szülők,
Egyéb személyek, szervezetek
2. Sajtó,
Plakátok
- Sajtó tájékoztatása,
- Plakátok készítése.
- Rendezvényenként
 
 
4. számú melléklet
 
Vezetési feladatok
 
 
A minőségirányítási programban meghatározottak érvényre jutása érdekében a következő vezetői feladatokat kell ellátni:
 
Vezetési feladat
megnevezése
A feladat ellátásáért felelős személy megnevezése
Határidő
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Pontos idő
 
Számláló
Indulás: 2009-09-23
 
Kedvenc linkjeink
 

Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!