2. ALAPELVEINK
§ Gyermekközpontúság: elviekben és a gyakorlatban
§ Nevelés elsődlegességének hangsúlyozása
§ A nevelés során kiemelt helyet kell kapnia a cselekvésnek, a tevékenységnek
§ Nyugodt, meleg, szeretetteljes nevelési légkör biztosítása
§ Esztétikus környezet megteremtése
§ A gyermekek alapvető szükségleteinek kielégítése
§ Esélyegyenlőség megteremtésére törekvés
§ Elegendő idő, hely és eszköz biztosítása a szabad játékra
§ A gyermekek fejlődéséhez sürgetés mentes egyéni utak biztosítása
§ A gyermekek számára a lehető legnagyobb szabadságfokú mozgástér biztosítása
§ A gyermeki önállóság határainak fokozatos szélesítése
§ A gyermek jogainak érvényesítése
§ A gyermek mozgásigényének feltételek nélküli biztosítása
§ A külső környezet felé nyitott nevelési légkör megteremtése
§ Az óvodapedagógusok szakmai önállóságának maximális tiszteletben tartása
§ Az óvodáskorú gyermek fejlődésének és nevelésének optimális feltételeinek biztosítása
§ Az iskolai közösségbe történő beilleszkedéshez szükséges gyermeki személyiségvonások fejlődésének elősegítése.
§ Az óvoda pedagógiai tevékenységrendszere és tárgyi környezete segíti a gyermek környezettudatos magatartásának kialakulását.
§ a gyermeki személyiséget, elfogadás, tisztelet, szeretet, megbecsülés és bizalom övezi;
§ a nevelés lehetővé teszi és segíti a gyermek személyiségfejlődését, a gyermek egyéni készségeinek és képességeinek kibontakoztatását;
§ az óvodai nevelésben alkalmazott pedagógiai intézkedéseknek a gyermek személyiségéhez kell igazodniuk.
§ A nemzeti, etnikai kisebbséghez tartozó gyermekek óvodai nevelésben önazonosság megőrzésének, ápolásának, erősítésének, átörökítésének, nyelvi nevelésének a multikulturális nevelésen alapuló integráció lehetőségének biztosítása
§ A hazájukat elhagyni kényszerülő családok (továbbiakban: migráns) gyermekeinek óvodai nevelésében biztosítani kell a
|