X.A FEJLŐDÉS JELLEMZŐI AZ ÓVODÁSKOR VÉGÉN
A gyermek belső érése, valamint a családi nevelés és az óvodai nevelési folyamat eredményeként a kisgyermekek többsége az óvodáskor végére hat-hét éves korra eléri az iskolai élet megkezdéséhez szükséges fejlettségi szintet. Belép a lassú átmenetnek abba az állapotába, amelyben az óvodásból iskolássá érik. A rugalmas beiskolázás az életkor figyelembevétele mellett lehetőséget ad a fejlettség szerinti iskolakezdésre.
ISKOLAKEZDÉSHEZ AZ ALÁBBI FELTÉTELEK MEGLÉTE SZÜKSÉGES
TESTI ÉS MOZGÁSFEJLETTSÉG JELLEMZŐI:
· Testsúly 18-20 kg, magasság 110 cm.
· Fejlett, teherbíró testalkat
· Összerendezett, harmónikus mozgás
· Biztos járás, futás, s ezek különböző formáinak gyakorlása
· Kialakult a finommozgás, a lateritás dominanciája (oldaliság)
· Rajzkészség és finommotorika fejlett
· Téri tájékozódó-képesség, térbeli mozgás, iránytartás fejlett
· Egyensúlyérzék fejlett
· Szem-kéz, szem-láb koordináció kialakult
· Testséma fejlettség kialakulása
· Ritmusérzékelés megfelelő szintű
. Mozgás, viselkedés, testi szükségletek kielégítésének szándékos irányítása
|