SOK SZERETETTEL ÜDVÖZÖLJÜK A MÁRK ILONA HÉTSZÍNVIRÁG ÓVODA ÉS MINI BÖLCSŐDE HONLAPJÁN!
A Márk Ilona Hétszínvirág Óvoda önkormányzati fenntartású óvoda. Az óvodánk 5 vegyes életkorú csoportjában 120 gyermek nevelő feladatát látják el a magasan képzett óvodapedagógusok. Intézményünk feladata a család, óvoda egymásra épülő nevelői hatásának segítése a kisgyermek személyiségének fejlődése érdekében.
Nevelőtestületünk a Tevékenységközpontú óvodai nevelési program adaptálása mellett döntött.
Azért választottuk a tevékenységközpontú óvodai programot, mert középpontba állítjuk vele a gyermeki tevékenységekre épülő nevelést, amely a tevékenységeken keresztül, a tevékenységek által történő nevelést tekinti alapvető feladatának. Mindenkit az elfogadás, a szeretet és a megbecsülés jegyében nevelünk. Segítjük az egyéni képességek kibontakozását.
Tevékenységközpontú programunkkal olyan lehetőséget tudunk adni a gyerekek kezébe, mely által minden gyerek bebizonyíthatja, hogy melyik tevékenységben tud elmélyülni a legjobban, újat, többet mutatni, adni önmagából, ezáltal megláttatni a munkán keresztül a gyerekeket. Legyenek partnereink a szülők a problémák kezelésében, hiszen minőségi munkát csak így végezhetünk. A jó játék érték, melyre nagy hangsúlyt fektetünk, minden tevékenységbe játékosan vonjuk be a gyerekeket. Naponta megmutatjuk, hogy bennünket a pedagógiai optimizmus jellemez, ezen kívül nyitottak vagyunk az újra, és az értelmes kihívásokra.
Célunk, olyan gyermekek nevelése, akik mélyen kötődnek közösségükhöz.
Nyugodtak, boldogok, mert tele vannak élményekkel. Tudnak kommunikálni, kooperálni, önmagukat értékelni, másokat elfogadni, nevetni, felfedezni, rácsodálkozni. Óvodás korra jellemző tartásuk van, önállóak és látszik rajtuk a kiegyensúlyozottság.
Speciális feladatunk:
A 2009/2010-es tanévtől kezdődően vesz részt intézményünk az IPR (Integrált Pedagógiai Rendszer) programban. A halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatására és esélyegyenlőségének megteremtésére hozták létre.
Egyre több hátrányos, veszélyeztetett, illetve a sérült gyermek az intézményünkben. Az okok elsősorban a kedvezőtlen szociokulturális környezetre vezethetők vissza. A rugalmas beiskolázás nagy felelőssége is arra sarkalt bennünket, hogy sokoldalúbban ismerjük meg és hatékonyabb fejlesztési módszereket keressünk a gyermekek problémáinak megoldására.
Célunk az óvodába járó halmozottan hátrányos gyermekek szociális helyzetéből fakadó hátrányainak csökkentése, HHH gyermekek rendszeres óvodába járása, igazolatlan hiányzások minimalizálása, óvoda és a szülői ház kapcsolatának erősítése, óvoda-iskola átmenet megkönnyítése, a szülők munkába állását lehetővé tevő nyitva tartás kialakítása.
|